Conditiile si termenii prelucrarii datelor cu caracter personal
Păstrarea confidențialității și asigurarea securității datelor cu caracter personal ale celor care ne vizitează sunt foarte importante pentru noi, iar pentru a fi siguri că răspundem nevoilor dumneavoastră, trebuie să înregistrăm, să păstrăm și să utilizăm anumite informații și date cu caracter personal.
E important de menționat că, atunci când vizitați și navigați pe site-ul nostru sau când comunicați cu noi prin acest mijloc, BRD Asigurări de Viață înregistrează numai informațiile pe care ni le oferiți în mod voluntar.
DE CE COLECTĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ CU CARACTER PERSONAL?
Datele cu caracter personal pe care le colectăm sunt necesare pentru:
- Identificarea dumneavoastră, identificarea asiguraților și a beneficiarilor;
- Examinarea, acceptarea in asigurare, determinarea prețurilor, evaluarea riscurilor;
- Realizarea oricăror operațiuni necesare pentru executarea și gestionarea contractelor și a eventualelor cereri de despagubiri, precum a diverselor solicitari;
- Gestionarea datoriilor neplătite și recuperarea acestora;
- Gestionarea reclamațiilor și a litigiilor;
- Gestionarea cererilor legate de exercitarea drepturilor indicate în paragraful „Care sunt drepturile dumneavoastră?”;
- Realizarea studiilor actuariale și statistice;
- Marketing direct, in masura in care vă veți fi exprimat consimțământul in acest sens.
De asemenea, datele dumneavoastră sunt prelucrate pentru a respecta prevederile legale si reglementare în vigoare referitoare la :
- prevenirea si sanctionarea spalarii banilor si combaterea finantarii actelor de terorism;
- aspecte fiscale, inclusiv dar nelimitat la obligaţia de raportare in scopuri FATCA (The Foreign Account Tax Compliance Act) si CRS (Common Reporting Standard);
- inregistrarea, evidenta si arhivarea documentelor fizice si electronice.
Pentru a vă oferi cele mai bune servicii și a continua imbunatatirea acestora, vom prelucra datele dumneavoastră în cadrul gestionarii relației noastre comerciale pentru realizarea activităților comerciale, cum ar fi acțiuni de fidelizare, anchete de satisfacție, sondaje, testări de produse sau jocuri și concursuri.
De asemenea, in temeiul consimtamantului dumneavoastra expres acordat in acest sens, vom putea prelucra datele dumneavoastră pentru a vă propune ofertele noastre comerciale (marketing direct) pentru produse și servicii similare și complementare celor la care ați subscris, personalizate în funcție de nevoile dumneavoastră, precum și cele ale partenerilor noștri. Puteți să vă retrageti în orice moment consimțământul acordat sau va puteți modifica optiunile (în conformitate cu articolul de mai jos „Care sunt drepturile dvs. „?).
Pentru siguranta operatiunilor noastre, implementăm o politica de prevenire si combatere a fraudei în asigurări, care poate duce la includerea pe o listă a persoanelor expuse riscului de fraudă.
Decizii individuale automatizate:
În anumite cazuri, analiza criteriilor de eligibilitate ale ofertei de asigurări la care doriți să subscrieți poate face obiectul unei decizii individuale automatizate care ne poate duce la a vă refuza cererea de asigurare. Aveți posibilitatea de a veni cu observații în privința acestei prelucrări prin transmiterea la aceeași adresă la care vă puteți exercita drepturile sau prin contactarea la numărul de telefon indicat cu ocazia refuzului.
Totodata, doar in scopul aplicarii legislatiei referitoare prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism, clientii companiei sunt clasificati, in mod automat, in clase de risc de spalare de bani si finantare de terorism, in functie de criteriile mentionate de legislatia specifica.
CINE POATE ACCESA DATELE DUMNEAVOASTRĂ?
Numai persoanele menționate mai jos vor putea avea acces la datele dumneavoastră cu caracter personal:
Datele cu caracter personal sunt destinate, în limitele atribuțiilor lor, angajatilor departamentelor noastre responsabile de gestionarea, de administrarea și execuția contractelor aferente dumneavoastra, imputernicitilor noștri, intermediarilor în asigurări, partenerilor, agenților, subcontractanților sau altor entități ale grupului, în cadrul exercitării atributiilor lor.
De asemenea, ele pot fi transmise, dacă este cazul, co-asigurătorilor, reasigurătorilor, organismelor profesionale și fondurilor de garantare, precum și oricăror persoane implicate în contract, cum ar avocați, experți, magistrați și funcționari publici, curatori, tutori, investigatori, cadre medicale, consultanți medicali și personal autorizat, atunci când intervin în soluționarea cererilor de asigurare si/sau de despagubire.
Unele informații pot fi, de asemenea, transmise altor parti interesate de contract (contractant, asigurat, beneficiar al contractului, precum și moștenitorilor și reprezentanții acestora; beneficiari ai unei cesiuni sau ai unei subrogari in drepturile din contract, precum și tuturor terțelor persoane autorizate, inclusiv instanțele de judecată, arbitri, mediatori, ministerele relevante, autoritățile de supraveghere și de control, precum și tuturor organismelor autorizate să le primească, cum ar fi auditorii și departamentele responsabile cu efectuarea controlului intern.)
ÎN CE CAZURI TRANSFERĂM DATELE DUMNEAVOASTRĂ ÎN AFARA UNIUNII EUROPENE?
Datele necesare pentru îndeplinirea contractului dumneavoastră pot fi transferate, punctual, în cadrul executării contractelor, a gestionării acțiunilor sau litigiilor legate de activitatea societății (de exemplu: constatarea, exercitarea sau apărarea drepturi în instanță sau pentru nevoile de apărare a persoanelor) în țări care nu sunt membre ale Spațiului Economic European, a căror legislație de protecție a datelor cu caracter personal diferă de cea a Uniunii Europene.
Acestea pot fi, de asemenea, transferate, în mod regulat, către unul sau mai mulți prestatori localizați în afara Spațiului Economic European, în scopul gestionării contractului dumneavoastră.
În aceste cazuri, transferurile de date beneficiază de un cadru de reglementare precis și exigent (clauzele contractuale-tip, Decizii A.N.S.P.D.C.P., în conformitate cu modelele adoptate de catre Comisia Europeană), precum și de măsuri de securitate adecvate, care asigură protecția datelor cu caracter personal transferate.
Datele dumneavoastră cu caracter personal sunt păstrate pe perioada relației contractuale, până la expirarea termenelor de prescripție legale si/sau a termenelor de arhivare prevazute in Nomenclatorul Arhivistic al companiei, cu respectarea principiului minimizarii duratei.
CARE SUNT DREPTURILE DUMNEAVOASTRĂ?
Dispuneți de urmatoarele drepturi:
- De acces (posibilitatea de a întreba dacă și care sunt datele cu caracter personal pe care le deținem despre dumneavoastră si acces la datele respective);
- De rectificare (posibilitatea de a solicita rectificarea datelor inexacte referitoare la dumneavoastră);
- De ștergere (posibilitatea de a solicita ștergerea datelor dumneavoastră imediat ce sunt îndeplinite anumite condiții);
- De restrictionare a prelucrării in conditiile legale;
- De portabilitate a datelor dvs.
Dreptul la portabilitatea datelor dvs. personale este limitat la datele pe care ni le furnizați si pe care le prelucrăm în mod automat (prin urmare, datele aflate pe format de hârtie nu sunt vizate), în contextul executării unui contract încheiat sau când prelucrarea se bazează pe consimțământul dumneavoastră.
Datele pe care le creăm, cum ar fi numărul de client, numărul de contract sau profilul de asigurat și prelucrările pe care le creăm pentru a respecta obligațiile reglementare și în interesul nostru legitim, cum ar fi lupta împotriva fraudei sau prospectarea comercială, sunt excluse din dreptul la portabilitate.
- Puteți beneficia de dreptul de a vă opune, astfel:
Din motive legate de situația dumneavoastră particulară, ca datele cu caracter personal referitoare la dumneavoastră să fie subiectul prelucrării pe care o implementăm. În acest caz, natura specifică a situației dumneavoastră va trebui să fie clar argumentată.
De asemenea:
- Vă puteți retrage consimțământul in orice moment, dacă prelucrarea datelor dumneavoastră se bazează numai pe acesta, putând avea drept consecinta imposibilitatea pentru BRD ASIGURARI DE VIATA S.A. de a furniza produsul de asigurare solicitat ori de a continua relatia contractuala si fara a afecta legalitatea prelucrarii efectuate pe baza consimtamantului inainte de retragerea acestuia.
Drepturile de mai sus pot fi exercitate, facand dovada identității dumneavoastră și un motiv legitim, atunci când acesta este cerută prin lege:
- Prin scrisoare la adresa sediului social al BRD Asigurari de Viata S.A.
- Sau prin formularul online disponibil pe pagina noastră https://www.mymedcare.ro
- Pentru a permite o prelucrare eficientă a solicitării dumneavoastră, vă rugăm să indicați în mod clar dreptul pe care doriți să-l exercitați, precum și orice element care facilitează identificarea dumneavoastră (numărul de asigurat /membru, numărul de contract).
De asemenea, beneficiati de dreptul de a depune o plangere in fata autoritatii de supraveghere in materia datelor personale.
Pentru o cunoaștere mai bună a drepturilor dumneavoastră, puteți consulta de asemenea pagina Autoritatii Nationale de Supraveghere a Datelor cu Caracter Personal din Romania (A.N.S.P.D.C.P.), accesibilă la următoarea adresa: www.dataprotection.ro.
PREVEDERI SPECIFICE PENTRU ÎNREGISTRĂRILE TELEFONICE
BRD ASIGURARI DE VIATA S.A. poate înregistra conversațiile și schimburile de informatii ale dumneavoastră cu reprezentantii societății care asigură gestiunea contractelor, a daunelor și reclamațiilor în scopul dovedirii conținutului acestor schimburi, precum și în scopul îmbunătățirii calității serviciului.
Stocarea înregistrărilor telefonice se realizează pe durata termenului de prescripție aplicabil, cu respectarea principiului minimizarii duratei.
Înregistrările convorbirilor telefonice și înregistrările informatice sau reproducerea acestora pe orice suport sunt valabile și opozabile între părți.